Bir yıldan daha kısa bir süredir kamuya açık olmasına rağmen, üretken yapay zeka teknolojisi, internette gezinmemize yardımcı olarak, bilgisayar kodlamasının angaryasını ortadan kaldırarak ve hatta popüler video oyunu serilerindeki diyaloğu geliştirerek zaten etrafımızda bulunabilir. Çarşamba günü, uzun süredir devam eden MMORPG Guild Wars’un arkasındaki Güney Koreli oyun geliştiricisi ve yayıncısı NCSoft, gelecekteki oyun geliştirmeyi kolaylaştırmaya yardımcı olmak için VARCO olarak adlandırılan dört yeni AI büyük dil modeli geliştirdiğini duyurdu.
VARCO (“Via AI, Realize your Creativity and Originality,” eğer gözlerinizi kısarsanız) hem şirketin geliştirdiği dil modelleri dörtlüsü hem de şirketin bunların üzerine inşa etmeyi planladığı tüm ürün ve hizmetlerdir. NCSoft’un açıklamasına göre bu potansiyel ürünler arasında “dijital insanlar, üretken yapay zeka platformları ve konuşma dili modelleri” yer alıyor.
NCSOFT’un CRO’su Jehee Lee Engadget’a e-posta yoluyla yaptığı açıklamada, “LLM’miz ön eğitim için kamuya açık olan, internetten toplanan veya dahili olarak oluşturulan veri kümeleriyle eğitiliyor” dedi. “LLM’nin performansını iyileştirmek ve toplumun evrensel değerlerine zarar vermeyen metinler üretmek için çaba sarf ediyoruz.”
“Önyargı, veri oluşturma sürecindeki en büyük endişelerimizden biridir” diyen Lee sözlerini şöyle sürdürdü: “Yüksek kaliteli veri setleri oluşturmak için NC, toplanan verilerin çeşitli açılardan (örneğin format, içerik, etik) analiz edildiği ve değerlendirildiği ve kendi kriterlerimize göre rafine edildiği bir boru hattı kullanmaktadır.”
LLM’nin daha büyük parametreli versiyonları yılın ilerleyen dönemlerinde gelecek ve sistemden daha incelikli ve eksiksiz yanıtlar alınmasına olanak tanıyacak. “Modelin boyutu arttıkça performans da artıyor,” diyor Lee, “ancak işletme maliyeti de buna bağlı olarak artıyor.” Bu nedenle modellerin hem hesaplama açısından güçlü hem de hesaplama açısından hafif olacak şekilde geliştirilmesini sağlamak büyük önem taşıyor.
Lee, “NC, gerçek zamanlı makine çevirisi ve NLP tabanlı teknolojileri gerçek zamanlı olarak büyük ölçekli trafik işleme gerektiren oyunlarımıza uyguladığımız için model ağırlığını azaltma ve optimizasyon için teknolojiler biriktirdi” dedi. “Deneyimlerimize dayanarak, gelecekte çeşitli bireysel görevler için özelleşmiş yüksek performanslı hafif modeller geliştirmeyi ve sırayla piyasaya sürmeyi planlıyoruz.”
Üç ek hizmet bu temel modele dayanacak. Metinden görüntüye üreteç olan VARCO Art’ın, belirli sanatçıların çalışmalarını yakından eşleştirebileceği bildiriliyor (elbette onların izniyle). Lee, “Bir sanatçı tarafından tutarlı bir şekilde çalışılan düzinelerce illüstrasyonla, üretici modeller renklendirme, dokunuşlar ve ana hatlar gibi belirli bir stili yeterince ortaya çıkarmak için eğitilebilir” dedi. “Şimdiye kadar sanatçılar ya da uzmanlar aradaki farkı anlayabildi, ancak sıradan insanlar için bunun yapay zeka tarafından üretilip üretilmediğini ayırt etmek kolay değil.”
Buna ek olarak, VARCO Text tam da bunu yapıyor, olay örgüsü senaryoları ve karakter dünya görüşleri dahil olmak üzere bir oyunun temel ayarlarını oluşturuyor ve yönetiyor, VARCO Human ise “dijital insanlar oluşturmak, düzenlemek ve yönetmek için entegre bir araç”. Art, Text ve Human, şirketin 2024 yılında kullanıma sunulacak olan VACRO Studio paketi içinde kullanılabilecek ve yönetilebilecek.
VARCO modelleri başlangıçta Ubisoft’un Ghostwriter’ına benzer şekilde oyun geliştirme çabalarını kolaylaştırmaya yardımcı olmak için kullanılacak. Ancak Lee, VARCO’nun “sektörden ve alandan bağımsız olarak belirli sorunlu noktaları doğrudan çözebilen özel bir Dikey Yapay Zeka” olmasıyla kendisini diğerlerinden ayırdığını belirtiyor. Lee, “Üretken model, oyunların planlanması, geliştirilmesi ve işletilmesi için kullanılabilir” dedi. “Oyunun dünya görüşü, karakter adı, türü ve nitelikleri oluşturulabilir ve düzenlenebilir. Ayrıca, belirli durumlar için konuşmalar ve bölgelere göre uyarlanmış görevler ve bunlara eşlik eden görüntüler oluşturuyor.”
Ghostwriter gibi VARCO da tek başına çalışamaz. Lee, “Sofistike sonuçlar üretmek için nihai insan yargısına ve ek çalışmaya ihtiyacımız var” dedi. Bu ikisi arasında ayrım yaparak, “üretken yapay zeka teknolojisinin insan emeğinin değerini daha da artırmaya katkıda bulunacağını” savunuyor.
Lee, YZ’nin oyun geliştirmeyi sürekli yavaşlatan düşük seviyeli tekrarlayan görevleri üstlenmesine izin vererek, insan tasarımcıların “daha karmaşık görevlere odaklanmak” için serbest bırakılacağını söyledi. “Üretken YZ’nin sonuçları nihai ürün olmayacak, bunun yerine insanlara ilham vermeye ve YZ’nin ortaya çıkan ve büyük ölçekli yaratma yeteneklerinin yardımıyla daha yüksek hedeflere hızla ulaşmalarına yardımcı olmaya hizmet edecek.”
Ancak oyunlar NC’nin yapay zeka hedefleri için sadece bir başlangıç. Less, “oyunların ötesinde farklı alanlara girerek katma değeri yüksek yeni işler yaratmak istiyoruz” dedi. “Yapay zekamızla sadece bir alanda değil, herhangi bir endüstriyel alanda ilerleyebileceğimizi düşünüyorum. NC, moda, yaşam, sağlık, mobilite, biyo, robotik ve içerik gibi yapay zeka ile birleştirildiğinde daha büyük potansiyel ve sinerji bekleyebileceğimiz yeni büyüme alanlarına dikkat etmeyi planlıyor.”