En son mali tablolarını açıklayan Roblox, gelirlerinde %15’lik bir artış ve günlük aktif kullanıcı sayısında %25’lik bir büyümeyle övünse de net kayıplar endişeleri artırıyor.
Roblox’un 30 Haziran’da sona eren çeyreğe ilişkin son mali raporu, artan net kayıplarla birlikte devam eden bir gelir artışı modelini vurguluyor. Raporda ayrıca günlük aktif kullanıcı sayısında (DAUs) yıldan yıla %25’lik bir artış kaydedilerek 65,5 milyona ulaşıldığı ve 1 milyar günlük oyuncu hedefine bir adım daha yaklaşıldığı belirtiliyor.
Şirket, kazançlara eşlik eden bir hissedar mektubunda “Kullanıcı tabanımızın coğrafi ve yaş çeşitliliği ve ürünümüze yaptığımız yatırımlar göz önüne alındığında, zaman içinde bir milyar DAU’yu destekleyecek şekilde büyüyebilecek bir platform oluşturduğumuzdan eminiz” dedi.
Bununla birlikte, DAU başına ortalama rezervasyonlar %3’lük bir düşüşle 11,92 $’a gerileyerek son sekiz çeyrekte bu metrikteki yedinci düşüşe işaret ettiğinden, kullanıcı dönüşümü bir sorun olmaya devam ediyor.
2023 yılı boyunca Roblox, gerçek dünyadaki işletmeler ve markalar için sanal bir merkez olarak rolünü sağlamlaştırmaya devam ediyor. Şubat ayında Dave & Buster’s “arkadaşların birlikte oynamasını ve yenilikçi yollarla bağlantı kurmasını sağlayan çok kullanıcılı deneyimler” sunarak “metaverse girişini duyurdu.” Benzer şekilde, Ocak ayında H&M, oyuncuların avatarları için sanal giysiler yapmak üzere malzeme ve tasarımları denedikleri interaktif bir alan olan H&M Looptopia ile sanal izini bıraktı.
Bu yıl ayrıca Roblox’un reklam politikalarında 13 yaşından küçük kullanıcılara yönelik reklamların gizlenmesi ve böcek vücut parçalarına yönelik reklamların yasaklanması gibi düzenlemeler yapıldı.